Agirrebidea, 2 · 20570 BERGARA  (Gipuzkoa) · Tel.: 943 899 270
ikaslan-gipuzkoa-logo migual-altuna-logo-fp
slide digitalvet

DIGITALVET proiektua

Hezkuntza arloan digitalizazioaren garapenak baliabide digital askotara iristeko aukera ematen du, hala nola, bideoak, liburu elektronikoak, simulazioak, grafikoak, jokoak, jarduerak eta proba elektronikoak, urrutiko ikaskuntzari bide emanez. Hala ere, ikasleei oso zaila zaie dena aukeratu eta kudeatzea.

Lanbide Heziketak, irakasle-ikasle arteko elkarrekintza, aplikazioa eta eta irakasle-ikastun harreman tradizionala eskatzen du. Urrutiko ikaskuntza egoera honen irtenbide izatetik urrun dago. Ikasketa prozesu oso bat aurrera eramateko, bai iturria bai ikaskuntza metodoa dibertsifikatu behar dira prestakuntza-faseen eta ikaslearen beraren arabera. LHko zentroetarajoandako ikasleek baliabide digitalak izan beharko lituzkete beren ikaskuntza-prozesuan zeregin aktiboagoa izateko. Urrutiko ikaskuntza LHn arrakastaz erabiltzeko, formakuntza ikasleei banan-banan eskaini behar zaie, norbanako bakoitzak nola ikasten duen jabetuz.

LRTRO (inglesezko Love, Read, Try, Review, Observe) ikasle bakoitzak jarduera ezberdinen aurrean nola ikasten duen detektatzen duen irakaskuntza metodoa da, baita gizarte-ikaskuntzako ariketekin ere; horren arabera zuzentzen du ikaskuntza-prozesua eta egiturazko ikuspegia onartzen du:

  • Maitasuna: Has gaitezen ikasleak gaia maite dezan lanean. Oinarrizko logika hau da: “Maite duzuna egiten baduzu, ez duzu zure bizitzan lan egingo”.
  • Irakurketa: Ikerketa-proiektu txikiekin, ikasleak ikertzera bideratzen dira, haiekin hitz eginez ulertuko dugu zer irakurri duten, hauei entzunez.
  • Saiatu: Ikasleak gai izango dira urrutiko ikaskuntzarako prestatutako simulazioetarako erabiliko den ekipoa ezagutu eta interaktiboki aplikatzeko
  • Errepasoa: Gaiak eta denborak era mistoan banatzen dira. Ikasleek gaiak beraien erritmoan aztertu eta berrikusi ahal izango dituzte. Gai berdin baterako proiektu ezberdinetan oinarritutako hainbat unitate prestatuko dira, unitate hauek metodo ezberdinen bitartez ikasle bakoitzari transferitzeko, eta ikasle bakoitzari zein metodo egokia den zehazteko feedbacka erabiliko da.
  • Behatu: Prozesu honetan, ikaslea etengabe gainbegiratu eta ebaluatuko da. Prestakuntza-aldia amaitzean, klase presentzialetan egiten diren eskurapen berberak lortzea da helburua.

Garatuko diren eduki digitalak egiturazko ikuspegiarekin eta LRTRO metodologia erabiliz landuko dira. Eduki horien erabilerarekin, urrutiko ikaskuntza prozesuan prestakuntzaren jarraipenari lagundu nahi zaio. Eskainiko den prestakuntza-programa banakako behaketa eta laguntzarekin batera emango da. Proiektu honetan prestatuko den simulazio-ingurune interaktiboak, ikaslean zentratutako ikaskuntza-prozesuari lagunduko dio urrutiko ikaskuntzan.

Gure eskualdeko beharren azterketaren ondorioz, proiektu honen esparruan Teknologia Elektroniko-Elektronikoaren arloko domotikako ikastaroen edukiak simulazioaren laguntzarekin prestatzea aurreikusten da. Proiektu honekin, hauen simulazioak prestatuko dira: domotika adimendunen sistema adimendunen kontrol-unitate zentrala, zenbakizko sarrera detektatzeko unitateak, zenbakizko irteerako unitateak, ereduko sarrera detektatzeko unitateak, funtsezko unitateak, irteera-unitateekin erlazionatutako eredua eta elektroimanak, panelen diseinu eta instalazioa, sistema hidraulikoak eta pneumatikoak (tailer birtualak), ikastaroen ikaskuntza prozesuan lortuko dituzten lorpenak, ikaslea ardatz duen LMS bat ezarriz prozesu hori jarraitzeko.