Agirrebidea, 2 · 20570 BERGARA  (Gipuzkoa) · Tel.: 943 899 270
migual-altuna-logo-fp

Lan-arriskuen prebentzioa eta ingurumena

LAN-ARRISKUEN PREBENTZIOA

Prozedura honen xedea da enpresa-jardueren koordinazioari buruzko betebeharrak betetzea, hau da, bertako nahiz kanpoko langileak modu eraginkorrean babestea (2004ko urtarrilaren 30eko 171/2004 Errege Dekretuaren 3. artikulua, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Sailaren mendeko unibertsitatez kanpoko ikastetxe publikoak arautzen dituena).

Artikulu horrek honako hauek ezartzen ditu enpresa-koordinazioaren helburutzat:

1. Lan Arriskuen Prebentzioari buruzko azaroaren 8ko 31/1995 Legearen 15. artikuluan xedatutakoaren arabera, lantokian parte hartzen duten enpresek prebentzio-ekintzen printzipioak modu koherente eta erantzulean aplikatzen dituztela.

2. Lantokian parte hartzen duten enpresek lan-metodo egokiak aplikatzen dituztela.

3. Lantokian garatzen diren jardueren arteko eragin-trukea kontrolatzen dela, arrisku larri edo oso larriak eragin ditzaketenak bereziki, edo langileen segurtasunari eta osasunari dagokionez, lantoki berean garatzen diren jarduerak bateraezinak direnean.

4. Arriskuak prebenitzeko neurriak egokiak izan daitezela ikastetxean jarduten duten enpresetako langileek izan ditzaketen egiazko arriskuetarako.

"Hezkuntza-komunitatearen eta, bereziki, ikasleen partaidetza eta protagonismoa dira ardatz nagusiak"

INGURUMENA

Ikastetxearen jasangarritasunerako eta  kalitaterako hezkuntza-programa da Agenda 2030. Eskola komunitatearen parte-hartzea du oinarri, eta Bergarako nahiz Debagoieneko jasangarritasunaren garapenean murgiltzea da xede.

Garapen Iraunkorrerako hezkuntza (GIHEZ) sustatzen ari da UNESKO 1992tik. Garapen Iraunkorrerako Hezkuntzari buruzko  Munduko Ekintza Programa honetan murgiltzen gara aurrera begirako estrategian.

Agenda 2030 sakontzen,  partaidetza funtsezkoa da. Izan ere, hezkuntza-komunitatearen eta, bereziki, ikasleen partaidetza eta protagonismoa dira ardatz nagusiak: Kudeaketa arduratsu eta jasangarria sustatzen da, askotariko esparruak eraikitzen dira eta mundu globalaren ikuspegiak errespetatuko duen agertoki batera eramaten dira. Beti ere Garapen iraunkorreko helburu hauen ardatza jarraituz.

Eragina du hezkuntza-eta hizkuntza-aniztasunean eta curriculumaren berrikuntzan.